onsdag 1 september 2010

Korgkreationer



Jag har fått fullständig dille på att virka korgar.
Här på bloggen har det varit stiltje ett tag men hemma i min soffa glöder virknålarna om kvällarna.
Här kommer några av kreationerna på bild:


Turkos med vit kant och knappdekoration.


Pastell med babytema och upphäng.


De gulliga knapparna är köpta på marknad i Bangkok.


Turkos med vit kant och matchande blommor.


Benvit med svart nedvikt kant och knappdekoration.


Svart korg med benvit kant.
Lock med träknapps-knopp.


Den här korgen är virkad med vitt garn och guldtråd.
En nedvikt kant gör den mer stabil.
Mörkbrunt trähjärta som grädde på moset.
MUMS!


Jag har använt bomullsgarn till alla korgar
utom denna som är virkad i något slags
grovt hampasnöre från Ö&B.
Snäckblomman
(även kallad Kreta-stjärna i mycket små kretsar)
och den vita kanten matchar varandra finfint.


---------------------------------------------
Det är kul att virka korgar.
You can do it!



3 kommentarer:

  1. Hej tjejen!!!
    Men så fina korgar...AVIS...vill oxå ha. Jag virkar mormorsrutor i vitt och svart, kolla bloggen senaste inlägget:))
    Hur gör du korgarna, runt runt runt och öka lite typ:) fixar det säkert men ge mig gärna tipps...
    Kramisar Rita

    SvaraRadera
  2. Hej vad jättefina korgar du gör, jag undrar om du har lust att lägga ut beskrivning
    :) Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag virkar alltid utan mönster -för jag är inte så bra på att läsa dem :/ Jag virkar först fastmaskor runt runt som en rund grytlapp, ofta med dubbelt garn så att det blir stadigt, sen minskar jag när jag vill att den ska börja böja sig som en korg. Fortsätter sedan med fm hela vägen upp tills den blir så hög som jag vill ha den.

    SvaraRadera