torsdag 4 april 2013

Handarbete när det är som bäst

Nu är jag alldeles till mig! 
Var precis och hämtade ut ett paket (nätshoppa, nätshoppa yeeey) på Ica. Kunde bara inte motstå Sveriges finaste pocketböcker! 
Det är Vilhelm Mobergs klassiker Utvandrarna, Invandrarna, Nybyggarna och Sista brevet till Sverige som har kommit ut i ny tappning (Bonnier).
Sommarens läsning är räddad
 -men
det som är så fantastiskt är att bokomslagen är broderade och det är sååå fint! 
Mitt lilla pysselhjärta slog en volt när jag kände på dem i en butik, sen hann jag bara komma innanför dörren hemma så var de beställda på nätet.
KOLLA HÄR:


Den broderade känslan är helt verklig i den tryckta pappen.
Bokpärmens insida visar broderiets avigsida - genialiskt!
Den begåvade brodösen heter Karin Holmberg
 och här kan du se en kort film om henne och bokomslagen:
Om länken inte fungerar så kan du söka på 
Karin Holmberg tolkar Vilhelm Moberg på You Tube.

XXX
Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar