måndag 18 oktober 2010

Varför inte brodera lite?

Det finns så himla mycket att pyssla med.
Så många olika stigar att utforska inom
hantverk, pyssel och skapande.
Aldrig blir jag fullärd
(jag kan ju inte ens sticka än)!
och aldrig tröttnar jag på att testa nya saker.
***
Gamla hantverkstraditioner blir till nya.
Tänkte att jag lika gärna kunde brodera lite.
Och jag konstaterade att det är skojigt.
På engelska kallas det ibland "painting with thread".
Det är ju lite så.
***

TULPAN

ÄNGLAKORRE
(Tyget ovan är från Ikea, tack Maria för att jag fick det av dig.)

Använd garn, sytråd, pärlor och knappar.
-BRODERA MERA-

3 kommentarer:

  1. Hej tjejen!! vad fint du gör. Visst är det kul att pyssla och knåpa..hihihi Hoppas du har det bra!! kram Rita

    SvaraRadera
  2. =)
    Vad bra användning du fick av garnet!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Mycket mysigt du skapar! Skall testa att göra papper i antik look så småningom och bra tips om att återbruka gamla t-shirts och tvättetikett till virkade alster.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera