fredag 21 maj 2010

Artist books

Det här är det mest lustfyllda
pyssel jag gjort på länge.
Väldigt roligt och effektfullt.
Hittade inspirationen i pysseltidningen
101 nya idéer
som jag skrev om i förra inlägget.
*****************************************************
*****************************************************
Det lustiga är att jag under min utbildning på Konstfack har sett att konstpedagogerna år efter år fått i uppgift att skapa något kreativt utifrån en bok. Där kallar man det för
"artist books". 
Finkultur och fulkultur.
Konst och pyssel.
Var gränsen går är en luddig smakfråga.
Här mötas de två.

Please try this at home.
Det är hur kul som helst.

---KRAM THERESE---

3 kommentarer:

  1. Fint!
    Lustigt att det fanns med! Jag gjorde massor av sådana böcker i ungdomens dagar o gav bort. Dekorerade med band o snören, över bladen eller på bokens insidor, etc.
    Hade massor av fina gamla böcker i förrådet som slängdes i och med utlandsflytt 2007...
    =)

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen...såå fina!!måste köpa tidningen...ha det gott..kram kram Rita

    SvaraRadera
  3. Svar: Tack Rita! Pysseltipset med böckerna är inte med i det senate numret av tidningen, utan det näst senaste. Alltså nr 1 våren 2010. Men du kan gott köpa det nyaste numret för det.:D Pyssla på och ha det gott.
    /T.

    SvaraRadera